ایران در ازای آتشبس موقت، تنگه هرمز را باز نمیکند
گروه بین الملل-صدای امید شهر؛خبرگزاری امروز به نقل از منابع آگاه خود مدعی شد جمهوری اسلامی ایران و آمریکا طرح توافقی دو مرحلهای دریافت کردهاند که شامل یک آتشبس اولیه و سپس رسیدن به یک توافق نهایی است.
🔹 این خبرگزاری پس از آن، به نقل از یک مقام ارشد ایرانی که هیچ اشارهای به نامش نکرده، گزارش داد، تهران تنگه هرمز را در ازای یک آتشبس موقت بازگشایی نخواهد کرد.
🔹 کارشناسان تأکید دارند منابع غربی با انتشار چنین اخباری در روز نخست بازگشایی بازارهای جهانی، صرفا در پی مهار شوک قیمت نفت هستند.
🔹 پس از اینکه ایران در واکنش به تجاوزات آمریکا و رژیم صهیونیستی، تنگه هرمز را تقریبا بسته، قیمت اسمی نفت به بیش از ۱۱۰ دلار رسیده است؛ هر چند که ناظران میگویند قیمتهایی که خرید و فروش با آن انجام میشود، بسیار بالاتر است.
🔹 در ادامه به نقل از مقام ایرانی میگوید: تهران پیشنهاد پاکستان را دریافت کرده و در حال بررسی آن است، اما هیچگونه ضربالاجل یا فشاری را نخواهد پذیرفت.
🔹 این مقام در عین حال گفته است که از نظر ایران، آمریکاییها، هنوز آمادگی لازم را برای یک آتشبس دائمی ندارد.
بدون نظر! اولین نفر باشید