حضور نظامی آمریکا عامل ناامنی و تفرقه در منطقه است
به گزارش پایگاه خبری صدای امید شهر به نقل از ایسنا، وزارت امور خارجه در بیانیهای اعلام کرد ادعای آمریکا درباره «تعهد پایدار به امنیت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس» با واقعیتهای منطقه همخوانی ندارد و حضور نظامی این کشور را عامل ناامنی، تفرقه و بیثباتی در منطقه دانست.
در این بیانیه همچنین با اشاره به آنچه «استفاده آمریکا از پایگاهها و امکانات نظامی کشورهای منطقه برای تجاوز علیه جمهوری اسلامی ایران» عنوان شده، از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواسته شده است بر اساس حقوق بینالملل و اصل حسن همجواری، از هرگونه استفاده از قلمرو و امکانات خود برای اقدامات نظامی علیه ایران جلوگیری کنند.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با رد ادعاهای مطرحشده درباره برنامه هستهای کشور، بار دیگر بر صلحآمیز بودن این برنامه تأکید و از کشورهای منطقه خواست به جای همراهی با سیاستهای آمریکا، از ابتکار ایجاد منطقه عاری از سلاح هستهای در غرب آسیا حمایت کنند.
در بخش دیگری از این بیانیه، اشاره به «تهدیدهای ناشی از ایران» در بیانیه مشترک آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس، تکرار سیاست «ایرانهراسی» توصیف شده و تأکید شده است که توانمندیهای دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران موضوعی غیرقابل مذاکره بوده و ایران در دفاع از امنیت و تمامیت ارضی خود هیچگونه مماشاتی نخواهد داشت.
وزارت امور خارجه همچنین با انتقاد از توصیف گروههای مقاومت فلسطین و لبنان به عنوان «نیروهای نیابتی ایران»، این ادعا را مردود دانست و تأکید کرد مبارزه مردم فلسطین و لبنان علیه اشغالگری، بر اساس حقوق بینالملل، مشروع است.
در پایان این بیانیه، وزارت امور خارجه با تأکید بر اینکه امنیت پایدار منطقه تنها از مسیر همکاری کشورهای منطقه و بدون دخالت قدرتهای خارجی محقق میشود، از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواست در رویکردهای امنیتی خود تجدیدنظر کرده و برای تحقق امنیت جمعی در منطقه همکاری کنند.
بدون نظر! اولین نفر باشید