گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و اسپانیا
گروه بین الملل-صدای امید شهر،وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تقدیر از مواضع اصولی و شرافتمندانه دولت و مردم اسپانیا در مخالفت با تجاوز نظامی آمریکا و اسرائیل علیه ایران و محکومکردن جنایات جنگی ارتکابی علیه مردم ایران، تصزیح کرد: مواضع ارزشمند اسپانیا در دفاع از حقوق بینالملل و ارزشهای انسانی مورد توجه و تمجید ملت ایران و جامعه بینالمللی قرار گرفت و هیچگاه فراموش نخواهد شد.
🔹 عراقچی ضمن تشریح جنایات جنگی ارتکابی آمریکا و رژیم صهیونیستی طی ۴۰ روز تجاوز نظامی آنها علیه ایران، بر مسئولیت همه کشورها برای محکومکردن این جنایات و مواخذه و مجازات جنایتکاران تاکید کرد.
🔹 عراقچی تاکید کرد: ایران در رویکردی مسئولانه، به مساعی جمیله میانجیگران برای برقراری آتشبس و توقف جنگ در خاورمیانه پاسخ مثبت داده است اما تحقق این امر مستلزم ایفای تعهدات از سوی آمریکا برای توقف جنگ و آتشافروزی رژیم صهیونیستی در لبنان میباشد.
🔹 وزیر خارجه اسپانیا حمایت از حقوق بینالملل و ارزشهای انسانی و مخالفت با جنگ را از مبانی اصولی سیاست خارجی اسپانی دانست و تاکید کرد اسپانیا از همان ابتدا بر غیر قانونی بودن حملات نظامی علیه ایران تاکید داشته است.
🔹 وزیر امور خارجه اسپانیا با ابراز خرسندی از اعلام آتشبس، ضرورت پایبندی همه طرفها به آتشبس و تمرکز بر مسیر دیپلماتیک برای بازگشت ثبات و امنیت پایدار در منطقه را خاطرنشان کرد.
بدون نظر! اولین نفر باشید