دومین گفتوگوی تلفنی سران ایران و پاکستان در ۵ روز گذشته
گروه سیاسی-صدای امید شهر:نخستوزیر پاکستان در تماس با رئیسجمهور ایران گفت: تجاوز نظامی علیه ایران بهخصوص حملات رژیم صهیونیستی به زیرساختهای اقتصادی ایران در شهرهای اهواز و اصفهان را بهطور قاطع...
گروه سیاسی-صدای امید شهر:نخستوزیر پاکستان در تماس با رئیسجمهور ایران گفت: تجاوز نظامی علیه ایران بهخصوص حملات رژیم صهیونیستی به زیرساختهای اقتصادی ایران در شهرهای اهواز و اصفهان را بهطور قاطع محکوم و بر همبستگی کامل مردم و دولت پاکستان با جمهوری اسلامی ایران تاکید میکنیم.
پزشکیان ضمن ابراز تاسف از استفاده متجاوزان از قلمرو برخی کشورهای مسلمان در حمله علیه ایران گفت: واکنش دفاعی ایران به مبدأ این حملات طبیعی است، درحالیکه جمهوری اسلامی ایران کشورهای مسلمان را برادر خود میداند و نمیخواهد حتی یک مسلمان آسیب ببیند.
رئیسجمهور همچنین با تشکر از تلاشهای میانجیگرانهٔ پاکستان برای توقف تجاوز علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران دو مرتبه در میانهٔ گفتوگو و روند دیپلماسی در جریان مذاکرات هستهای مورد تجاوز نظامی قرار گرفت و حالا هم باوجود ادعاها و وعدههای مقامهای آمریکایی مبنی بر حملهنکردن به زیرساختهای اقتصادی و انرژی، شاهد هدف قرارگرفتن این مراکز هستیم و قطعاً این گفتار و رفتار متناقض موجب بیاعتمادی بیش از پیش ایران به آمریکای متجاوز شده است.
شهباز شریف هم با تأیید فضای بیاعتمادی کامل میان ایران و آمریکا ناشی از رویکرد این کشور، تأکید کرد که «هرگونه گفتوگو میبایست در فضای اعتماد و احترام متقابل انجام شود و لازمهٔ این امر، توقف تجاوز نظامی و بهشهادترساندن مسئولان و مردم ایران است».
بدون نظر! اولین نفر باشید